De Historische Kring Eemnes heeft sinds haar oprichting door schenkingen en een actief aankoopbeleid boeken en publicaties verworven die geheel of gedeeltelijk Eemnes betreffen. Op deze wijze is een bibliotheek ontstaan van ca. 400 titels. De Werkgroep Bibliografie beheert de bibliotheek. Zie hier de index in pdf op de Bibliotheek om in te kijken of te downloaden.

Naast het beheer van de boeken worden ook exemplaren van het eigen kwartaalblad als historische publicaties bewaard in de Bibliotheek. Zie Kwartaalblad voor nadere toelichting.

Uit de tijdschriftenruil met historische verenigingen in Gooi- en Eemland worden ook de tijdschriften bewaard van die verenigingen voor zover ze voor de geschiedenis van Eemnes van belang zijn. De opbouw en indexering van deze verzameling is gaande.

Heeft u een vraag of een opmerking? Klik hier voor e-mail aan de werkgroep.