Wat hadden we weer een mooie zonnige Koningsdag

Door het prachtige weer zat de sfeer er goed in. We kregen veel bezoek aan de kraam, konden drie nieuwe leden inschrijven en kregen van iemand, die speciaal voor ons uit Groningen was gekomen, 300 dia’s van de voormalige speeltuin aan de Hasselaarlaan.

Het toren beklimmen trok veel deelnemers, van jong tot oud. Zelfs zwangere vrouwen beklommen dapper de 161 treden. 756 mensen testten hun conditie om van het prachtige, heldere uitzicht te genieten. Zelfs de mooie Domtoren in Utrecht werd gezien.

Onze prijsvraag: Schat het aantal kilometers van een fietstocht langs de buitengrenzen van Eemnes.

Tweeëntwintig mensen bekeken het bijbehorende kaartje zeer zorgvuldig en er kwamen veel antwoorden uit, die heel dicht in de buurt van de 22.7 km zaten. (Mijn man Wim Hilhorst heeft de route gefietst en kwam uit op dat getal).

De prijswinnaar is Jochem Spithorst geworden, die de route schatte op 22.8 km. Hij heeft het Eemnesser Namenboek gewonnen.

Van harte gefeliciteerd Jochem!

Op de tweede plaats eindigde Michel Majoor met 22.5 km en als derde plaatste zich Atie Spithorst (vrouw van) met 22 km.

Zij krijgen hierbij een eervolle vermelding.

Alle deelnemers bedankt!

De Oudheidkamer trok in de middag om en nabij 75 deelnemers, wat een geweldig aantal is. Alle kleine gemeentevlaggen zijn uitverkocht.

Harry van der Voort kon trots vermelden, dat de boekenkraam rond de €75,- had opgebracht.

Tot slot een bedankje naar allen die zich vrijwillig inzetten voor de Historische Kring en deze Koningsdag weer een gouden randje gaven.